Distorsionează! PASAT te încurajează! 18% discount

24/02/2016

În perioada 29.02.2016 - 05.05.2016, poți achiziționa kitul online al PASAT cu 899 lei, toate taxele incluse, fie îți poți configura o oferta personalizată beneficiind de același discount de 18%. Contactează-ne pe adresa [email protected] sau telefonic la 021 230 45 99.

Este distorsiunea pozitivă eroul negativ?

Orice ar spune Costa și McCrae, există situații în care respondenții uită promisiunea autodezvăluirii oneste de la începutul instructajului. Din acest considerent, majoritatea instrumentelor psihometrice surprind și ”penalizează” încercarea de distorsiune. Această strategie nu este însă unica soluție. Tu ai întâlnit vreodată un chestionar în care răspunsurile cusute cu ață albă să fie benefice profilului final?

În psihometrie sunt folosite metode robuste care previn, semnalează și contracarează efectele încercărilor de înfrumusețare. Unele teste utilizează indicatori cantitativi și calitativi ai invalidității, altele apelează la formate de răspuns cu alegere forțată; iar cele mai multe folosesc clasica scală de minciună. Așadar, distorsionarea pozitivă este aparent eroul negativ în povestea noastră. Ai intuit deja ce urmează să scriu... ce-ar fi dacă ”fake good” nu ar fi atât de rău în digestia psihologică?

Cel mai ilustrativ exemplu în acest caz este chestionarul PASAT, creat sub coordonarea profesorului S. Poppleton pentru selecția și îmbunătățirea forței de vânzări. Chiar dacă nu încurajează respondentul să se înfățișeze mai prezentabil decât este, PASAT are marele avantaj de a ține cont de încercările sale de estetizare prin intermediul nu uneia, ci a trei scale de management al impresiei. Acestea funcționează ca scale de validare a profilului și totodată ca scale de distorsionare.

O cantitate echilibrată de fake good este optimă pentru agentul de vânzări, mai ales când este atât de bine explicată:

  • Distorsionarea atentă arată cât de abil este în a îi citi pe cei din jur.
  • Distorsionarea adaptativă indică modificări ale propriului comportament pentru a face pe plac celor din jur.
  • Distorsionarea socială implica managementul impresiei proprii pentru a fi plăcut și respectat de cei din jur.

Pe lângă gestionarea impecabilă a dezirabilității sociale, PASAT:

  • evaluează comprehensiv probabilitatea de succes a agentului de vânzări în relațiile cu clienții,
  • identifică zonele care necesită dezvoltarea, transformând aptitudinile bune în aptitudini excelente,
  • este singurul instrument psihometric care acoperă în intregime complexitatea ariei de vânzări,
  • este disponibil online,
  • oferă un raport detaliat cu 11 abilități primare, 3 factori majori de succes profesional și un indicator privind recomandarea de angajare/promovare.