BASC-2

Behavior Assessment System for Children - 2

Sistem multidimensional și multimetodic, utilizat în evaluarea comportamentului copiilor și tinerilor

Cecil R. Reynolds, Ph.D. , Randy W. Kamphaus, Ph.D.
34 aprecieri
BASC Prezentare (PPS, 652 KB)

BASC 2 reprezinta un sistem multidimensional si multimetodic, utilizat in evaluarea comportamentului si a perceptiei de sine, pentru copiii si tinerii cu varste cuprinse intre 2 si 25 de ani.

Despre BASC-2

Imagine indisponibilaBASC 2 reprezinta un sistem multidimensional si multimetodic, utilizat in evaluarea comportamentului si a perceptiei de sine, pentru copiii si tinerii cu varste cuprinse intre 2 si 25 de ani. In cazul BASC-2 vorbim despre o abordare multimetoda, deoarece sistemul contine urmatoarele metode de evaluare, care pot fi utilizate fie in mod individual, fie in oricare din posibilele lor combinatii:

- Doua scale de evaluare, una pentru profesori (Scala de Evaluare pentru Profesori, Teacher Rating Scale, TRS) si o alta pentru parinti (Scala de Evaluare pentru Parinti, Parent Rating Scale, PRS). Fiecare scala este impartita pe mai multe grupe de varsta. Cu ajutorul acestor scale, se pot colecta descrieri referitoare la comportamentul observabil al copilului.

- O scala de autoevaluare (Autoevaluare a Personalitatii, Self-Report of Personality, SRP), prin intermediul careia copilul sau adultul tanar isi poate descrie emotiile sau perceptiile asupra propriei persoane.

- Un interviu structurat, referitor la istoricul dezvoltarii persoanei evaluate (Structured Developemental History, SDH).

- O foaie de observatie care poate fi folosita pentru inregistrarea si clasificarea comportamentelor observate in mod direct in timpul orelor de curs (Student Observation System, SOS).

BASC-2 a fost construit pentru a facilita diagnosticul diferential si clasificarea educationala a unei varietati de probleme emotionale si comportamentale care pot fi intalnite la copii, precum si pentru a ajuta in stabilirea planurilor de tratament si de interventie. Cand sunt utilizate individual, componentele BASC-2 reprezinta instrumente stabile si sofisticate din punct de vedere psihometric, care ofera o paleta larga de informatii utile. Cand este folosit ca un sistem integrat, BASC-2 informatii ofera despre un copil sau tanar, provenind din surse variate, furnizand clinicianului un set coordonat de instrumente pentru evaluare, pentru diagnostic si pentru stabilirea unui plan de tratament.

O perspectivă triunghiulară asupra problemelor comportamentale ale copilului

Ca sistem, componentele BASC-2 ofera o perspectiva triunghiulara asupra problemelor comportamentale ale copilului, utilizand: (1) examinarea comportamentului in contexte multiple (mediul scolar si mediul familial); (2) evaluarea emotiilor, personalitatii si a perceptiei de sine a copiilor si (3) un fond important de informatii despre realizarea clasificarilor educationale si a diagnosticului clinic, arii in care exista schimbari frecvente.

Numeroase aspecte ale BASC-2 il recomanda ca fiind un sistem stabil si de incredere in evaluarea comportamentului.

Caracteristicile BASC-2

BASC-2 evalueaza o arie mare de dimensiuni distincte. Pe langa evaluarea personalitatii, a problemelor comportamentale si a tulburarilor emotionale, BASC-2 identifica si caracteristici pozitive, care pot fi utilizate in mod eficient in procesul de interventie si tratament.

Aria de dimensiuni evaluate ajuta la stabilirea diagnosticului diferential pentru diferite categorii de tulburari, precum cele incluse in Diagnostical and Statistical Manual of Mental Disorders, (DSM-IV-TR, American Psychiatric Association, 2000), dar surprinde si alte categorii generale de probleme, cum ar fi de exemplu cele cuprinse in The Individuals with Disabilities Education Act (IDEA, 1997). Sistemul BASC-2 respecta riguros regulile federale americane, sub aspectul diagnosticului tulburarilor emotionale severe in scoli, fiind, de asemenea, suficient de sensibil pentru a putea detecta chiar si probleme comportamentale minore in randul copiilor inclusi in alte categorii de dizabilitati, precum probleme de invatare si de retard mintal.

BASC-2 permite compararea informatiilor obtinute din surse multiple deoarece utilizeaza instrumente cu etaloane convergente, facilitand astfel stabilirea unui diagnostic precis.
- Fiecare componenta a BASC-2 a fost special construita pentru un anumit context specific sau pentru un anumit tip de respondent, deoarece anumite comportamente sau constructe se preteaza mai mult la a fi masurate in anumite contexte decat in altele.

- Interpretarea Scalelor BASC-2 este accesibila, datorita faptului ca acestea au fost construite pornind de la dimensiuni clar specificate, continutul itemilor fiind adecvat constructului, iar scalele fiind dezvoltate prin imbinarea bazei teoretice si a datelor empirice.

- Scalele primare si cele Compozite ale BASC-2 au o coeficienti inalti de fidelitate, atat atunci cand sunt luate in considerare consistenta interna, sau fidelitatea test-retest.

- BASC-2 poate fi scorat manual.

- Normele BASC-2 sunt alcatuite din esantioane reprezentative, cu volume mari, fiind diferentiate sub multe aspecte importante: varsta, gen, conditia clinica a copilului. Clinicienii pot opta pentru obtinerea scorurilor standard prin raportare la esantioane normative feminine, masculine sau mixte.

- BASC-2 utilizeaza diferite tipuri de verificare a validitatii, asistand clinicianul in detectarea unor distorsiuni care afecteaza validitatea cum ar fi cele generate de neatentie, neintelegere sau lipsa de sinceritate.

- Scalele au o coerenta ridicata, nu numai sub aspectele legate de gen sau de varsta, dar si atunci cand comparam formele pentru parinti si cele pentru profesori. Astfel, se ofera o baza pentru interpretarea corecta si consistenta a scalelor, dar si pentru o interpretare relevanta a scorurilor provenite din diferite surse sau culese in diferite perioade de timp.

- BASC-2 acopera o spectru mare de varste, de la 2 ani la 21 de ani, pornind de la prescolari, pana la liceeni, fiind sensibil la diferentele de dezvoltare, si mentinand o continuitate a constructelor. BASC-2 ofera si o versiune a SRP care poate fi utilizata pentru persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 de ani si care se poate utiliza in scoli tehnice, colegii sau universitati.

- BASC-2 acopera extensiv aspecte clinice, dar si comportamente adaptative, avand in acelasi timp si scale cu un grad inalt de specializare (de exemplu Probleme de atentie, Hiperactivitate, Depresie, Anxietate) pentru stabilirea mai clara a diagnosticului diferential.

Materialele testului

BASC utilizeaza urmatoarele materiale:
- Manualul tehnic BASC-2
- Manualul de Adaptare Culturala BASC-2

- Istoricul structurat de dezvoltare SDH

- Scala de autoevaluare interviu SRP I (6-7 ani)
- Scala de autoevaluare copil SRP C (8-11 ani)
- Scala de autoevaluare adolescent SRP A (12-21 ani)
- Scala de autoevaluare adolescent SRP COL (18-25 ani)

- Scala de heteroevaluare pentru profesor-prescolar TRS P (2-5 ani)
- Scala de heteroevaluare pentru profesor-copil TRS C (6-11 ani)
- Scala de heteroevaluare pentru profesor-adolescent TRS A (12-21 ani)

- Sistemul de Observare a Elevului SOS

- Scala de heteroevaluare pentru parinte-prescolar PRS P (2-5 ani)
- Scala de heteroevaluare pentru parinte-copil PRS C (6-11 ani)
- Scala de evaluare pentru parinte-adolescent PRS A (12-21 ani)

- Raportul de Feedback pentru Parinti - parinte
- Raportul de Feedback pentru Parinti - copil
- Raportul de Feedback pentru Parinti -profesor

Selectează produsul Cod Preț Disponibilitatea produsului
BASC KIT 6-11 SCORARE MANUALĂ 883,70€ * Disponibil
BASC-2 6-11 consumabile 404,60€ * Disponibil
BASC KIT 12-25 SCORARE MANUALĂ 883,70€ * Disponibil
BASC-2 12-25 consumabile 404,60€ * Disponibil
BASC-2 școală consumabile 203,97€ * Disponibil
BASC-2 feedback consumabile 178,50€ * Disponibil
*TVA INCLUS - Dacă dorești un număr diferit de administrări, cu un preț unitar mai bun, sună la 0722.698.175 sau scrie-ne pe adresa [email protected]

*Pentru utilizatorii care se află la prima licențiere a produsului ales este obligatorie achiziția manualului.